S/N 22139

S/N:Levert fra fabrikk:USAF Ser.No.:Norske kjennetegn:
22139 12-06-1951 51-7400 CE-L
12.12.1965Ankom til Værnes fra Vest-Tyskland. Flygetid 3726:55
17.06.1966Avgitt fra Værnes til Setermoen
24.04.1967Totalhavarerte. Like etter avgang fra Setermoen flystripe havarerte flyet mot en liten Åsrygg ca. 500 m sør for flystripen. Flygeren, løytnant Knut Aasgård, ble lettere skadd mens passasjeren, oberstløytnant Johan Andreas Welhaven (sjef FAbn/Brig N) var uskadd. Oppdraget var transportflyging fra Setermoen til Banak. Årsaken til havariet var for liten fart i sving etter avgang, slik at flyet begynte å «slippe» mot høyre. Høyre vinge kolliderte med et furutre ca. 4,5 m over bakken og flyet traff bakken med nesen først. Flyet tilhørte Fly-OP troppen/Fabn/Brig N. Det ble lagret på Setermoen frem til kassasjonen. Flyets kjennetegn ble overtatt av Cessna O-1A 50-1546, som ankom til Kjeller 31.05.68. Havari rapport 50/67
21.03.1969Avskrevet. Flygetid 4018:55 timer.