31.05.1968 | Ankom LFK Kjeller fra USA. Flygetid 3730:55 |
25.06.1968 | Mottakskontroll ved LFK Kjeller. |
05.08.1968 | Avgitt fra LFK Kjeller til Gardermoen. |
26.01.1971 | Avgitt fra Gardermoen til Fred. Olsen. |
01.03.1971 | Avgitt fra Fred. Olsen til Gardermoen. |
13.05.1976 | Avgitt fra Gardermoen til Horten Verft for mod. |
15.11.1976 | Avgitt fra Horten Verft til Torp. |
31.01.1981 | Fortsatt på Torp. |
01.03.1985 | På Haslemoen. |
01.02.1987 | Fordelt som reservefly til Torp. |
01.06.1988 | Utlånt fra Haslemoen til Bardufoss. |
31.12.1988 | Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 5923:8 |
30.09.1989 | På Bardufoss ved Flytroppen/MFAbn/Brig N. Gangtid: 6020:5 |
31.10.1990 | På Bardufoss. Gangtid 6210:10 |
20.09.1991 | Avskrevet. |
29.01.1992 | Flyet avgitt til FMU og beordret overført fra Værnes til Gardermoen. Senere overført til Luftforsvarsmuseet i Bodø. |
01.01.2000 | Info via Hans Petter Stue: Maskinen som har tail # 712 (den som henger oppunder taket i Bodø), var faktisk ikke en 1951 modell (51-….712), men derimot den eneste som var bygget i 1950, altså 50-…712.Den ble altså bygget det første året Birddog’en var i serieproduksjon, og var således den eldste vi fløy med. Den var også den eneste som var utstyrt for å drive slepeflyging, og den var modifisert med en ramme plassert på gulvet bak baksetet (der hvor UHF radioen satt), pluss et lite rør som kom ut av skroget like foran halehjulet. Rammen holdt selve slepemekanismen og wire, og wiren kom ut av røret bak. |