S/N 21790

S/NLevert fra fabrikk:USAF Ser.No.:Norske kjennetegn:
2179027.08.195151-4898CE-V / 4898
31.05.1968Ankom LFK Kjeller fra USA. Flygetid 4489:50.
02.08.1968Mottakskontroll ved LFK Kjeller. 
12.08.1968Avgitt fra LFK Kjeller til Gardermoen. 
20.06.1974Avgitt fra Fly-OP troppen Gardermoen til Bardufoss. 
04.09.1974Større havari. Under prøve landing på nyopprettet feltstripe på et jorde ved Buksnesstrand ved Risøysund, klarte ikke flygeren å bremse opp. Flyet gjorde en ‘ground loop’ og havnet utenfor banen. Maskinen tilhørte Fly-OP-tropp/FAbn/Brig.N. Gangtid 5226:55. Flygeren, løytnant Knut Hustad (sjef Fly-OP tropp/FABN/Brig N). var uskadd.
04.09.1974Avgitt fra Bardufoss til Flytekn. skv. Værnes. 
03.01.1975Avgitt fra Værnes til LFK Norrønafly for reparasjon. 
05.05.1975Avgitt fra LFK Norrønafly til Gardermoen. 
01.01.1976Avgitt fra Gardermoen til Torp. 
14.03.1977Avgitt fra Torp til Horten Verft for mod. 
29.04.1977Avgitt fra Horten Verft til Torp. 
01.06.1982Avgitt fra Torp til Værnes. 
31.12.1985Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 6687:0. 
01.02.1987Fordelt til AR 1, MFA2/BRIG 5 på Bardufoss. 
31.12.1988Stasjonert i Bodø. Gangtid 7136:4. 
01.06.1989Tatt ut av tjeneste for langtidslagring på Bardufoss. Gangtid 7233:1. 
01.09.1990Flytroppen/MFAbn/Bric, N overgikk til mob.status. Flyet mob.lagret på Bardufoss. Gangtid 7243:1.
20.09.1991Avskrevet.
16.06.1992Fløyet fra Bardufoss til Værnes for endelig avlevering. Returnert USAF og solgt til Brasil.
Birddog # 4898 takser med ski på Bardufoss, et normalt syn under vinteroperasjoner