03.11.1961 | Ankom til Norge. |
13.12.1961 | Til Værnes. |
19.04.1968 | Til Gardermoen. |
01.01.1976 | Til Værnes. |
20.06.1977 | Fra Værnes til Horten Verft for mod. |
30.09.1977 | Fra Horten Verft til Værnes. |
01.06.1979 | Fra Værnes til Bardufoss. |
14.02.1984 | Mindre uhell ved Trongen i Målselv. Under øvelsesflyging kuttet flyet tre strømførende ledninger i et dalføre i ca. 25 m høyde. Flyger var løytnant Trond Arnfinnsen, innkalt fra SAS. Passasjer var løytnant Arild Borgersen. Flyet tilhørte Flykontrollavd.nr.2. |
01.02.1987 | Fordelt til AR 6, MFA1/BRIG 15 på Bardufoss. |
17.09.1987 | Større havari. Under en treningstur i formasjonsflyging med en annen O-1A, samt trening i ‘touch -and-go’ landing, skulle flygeren gjøre en siste ‘touch-and-go’ på Evenes flyplass for full-stopp landing. Under ut flating lå flyet for høyt og tok bakken med halehjulet først. Maskinen spratt opp i luften, for den igjen tok bakken med større kraft og ble slått rundt på ryggen. Flygeren, kaptein Ole Johnny Anderson (Mob.disp. flyger i SAS), var uskadd. Flyet tilhørte Flytroppen FAbn/Brig.N på Bardufoss. Flyets gangtid ved havariet var 2667:4. overført til Værnes for reparasjon. |
31.12.1987 | På Værnes til reparasjon. |
01.03.1987 | Returnert fra Værnes til Bardufoss. |
01.09.1987 | Ground loop på Evenes. Gangtid 2639:5. Til Værnes for reparasjon. Reparasjonen utfort på Ørland. |
01.04.1988 | Levert fra Ørland til Værnes etter reparasjon. |
31.12.1988 | Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 2674:5. Halefinne og sideror avmontert for rep. på Værens |
30.09.1989 | På Bardufoss ved Flytroppen/MFAbn. Gangtid: 2767:0. |
31.12.1989 | Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 2767:0 ikke luftdyktig siden. |
01.07.1989 | Langtidslagret. |
01.09.1990 | Flytroppen/MFAbn/Brig N overgikk til mob.status. Flyet mob.lagret på Bardufoss. Gangtid 2767:0. |
20.09.1991 | Avskrevet. |
16.06.1992 | Fløyet fra Bardufoss til Værnes for endelig avlevering. Returnert USAF og solgt til Brasil. Brasiliansk reg PP-EKD. Tildelt Aeroclube do Pará. |